( VIRAL ) " Dua orangla, uncle nampak ada lebih 2 orang ke di belakang i?kalau ada pun hantu je kot.. " -- Akibat Isteri Suka Menegur Dan Mulut Celupar Ketika Memancing !

loading...

Akibat Isteri Suka Menegur Dan Mulut Celupar Ketika Memancing


jiji
Akibat Isteri Suka Menegur Dan Mulut Celupar Ketika Memancing|
#########suhaimi yang mempunyai minat memancing sejak kecil lagi hinggalah dia mempunyai isteri minat memancing itu tidak hilang.selalunya suhaimi akan pergi memancing dengan rekan-rekannya sejak sekolah menengah lagi,mereka akan mengahbiskan waktu bersama ketika ada masa lapang.kadang kadang kami memancing di singapura kadang di seberang tambak,ujar suahimi.
Pengalaman yang ingin di kongsikan disini adalah melibatkan isteri saya.isteri saya ini kalau ikut memancing mulutnya memang celupar dan suka menegur,kalau nampak apa saja dia akan tegur.
Rekan saya pernah bagitau saya �hei suhaimi kau tolongla tengokkan isterikau tu,dari tadi aku perhati,aku minta maaflah bukan apa kita nie dekat tepi laut malam-malam pulak.isteri kau nie dari tadi tegur sana tegur sini,nanti salah tegur,benda boleh ikut balik � masalah nanti.
Kemudian saya jawab dengan ala kadar dan meminta maaf pada rekan atas perlakuan isteri saya yang saya panggil dengan mana (su),saya dah beberapa kali bagi tau isteri saya namun dia tidak dihiraukan.
Malah kadang saya yang dia kenakan terlalu percaya benda benda macam tu.kita ini manusia kita lebih mulia dari mereka apa yang nak takut�kata isteri saya.#
Sejak daripada itu rekan rekan saya tidak mahu lagi memancing dengan saya kalau isteri saya ikut sekali.hinggalah pada suatu hari saya membuat perancangan nak pigi memancing dengan rekan saya tanpa sepengetahuan isteri ,namun ketika saya menelpon man rekan saya isteri saya terdengar,dan dia meminta ikut,takkan pula nak cakap tak boleh lan?
Kemudian saya menelpon rekan saya balik dan berkata isteri saya nk ikut,terus mereka membuat alasan tak jadi ikut sekali,akibat nak jaga hati isteri saya pigi dengan isteri saya.
Kali ini saya memancing dengan isteri ketempat yang saya rancang Dari awal lagi yaitu ke pulau �UBIN�ketika kami menaiki bot tiba tiba isteri saya bercakap.�bang kenapa ramai orang tengok kita dari tepi laut ni tengok tu bang �sambil menuding jarinya ke beberapa arah. kemudian saya cakap su kan abang dah cakap mulut tu jangan celupar,jangan tegur tegur diam sudah.#
Bila sampai di pulau ubin saya pun berjumpa dengan seorang pemandu taxi merupakan seorang lelaki berbangsa cina yang sudah agak berumur dan saya sebutkan pun nama tempat saya mehu memancing dengan isteri saya su yaitu �sungai puaka�.
Pemandu texi itu terkejut dan mengatakan,suangai puaka? lu olang bedua saja pigi ka? kemudia isteri saya menjawab� dua orangla, uncle nampak ada lebih 2 orang ke di belakang i?kalau ada pun hantu je kot.kami pun masuk dalam taxi.
Dalam perjalanan ke sungai puaka kami sempat berborak borang dengan pemandu taxi.sempat juga saya tanyakan tempat tempat terbaik yang biasa di kunjungi oleh pemancing yang datang kepulau ubin.
Kemudia dia tanyakan saya soalan,kenapa dalam banyak-banyak tempat saya memilih sungai puaka dan saya jelaskan sebenarnya dulu saya pernah datang kesitu setahun yang lalu dengan rekan rekan dan hasil pancingan sangat memeuskan,sebab itu saya datang balik.tapi masa itu kami memancing masa pagi sampai petang.
Kali ini agak berbeda saya membuat perancangan memancing di sungai puaka dari petang sampai ke pagi bersama dengan isteri.
Pemandu taxi juga mengingatkan saya supaya berhati di kawasan sungai puaka,dia memberitahu di kawasan sungai puaka ada satu jembatan kecil,jembatan tersebut telahpun meragut beberapa nyawa yang maut dalam keadaan misteri.#
Antaranya seorang pelajar sekolah yang berbasikal di kawasan itu,tiba tiba hilang kawalan dan terjunam kedalam sungai,yang herannya air itu tenang nampak tidak berbahaya namun bila pihak berkuasa dan pihak polis datang untuk mencari mayat gadis itu tetapi tidak dijumpai.
loading...

0 Response to "( VIRAL ) " Dua orangla, uncle nampak ada lebih 2 orang ke di belakang i?kalau ada pun hantu je kot.. " -- Akibat Isteri Suka Menegur Dan Mulut Celupar Ketika Memancing !"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close